VI kigger op i skyen, mens 2018 ser ud til at blive et afgørende år for print- og dokumenthåndtering

29. Juni 2018

Det nye år i teknologiens verden får normalt en flyvende start ved den store tech-messe CES i Las Vegas. Som forventet var omdrejningspunkterne ved dette års messe i januar virtual reality, autonome robotter, apparater til at lave hologrammer og den nyeste generation af enheder med smart-teknologi. Mens CES handler om forbrugerelektronik, er den teknologi, som mange af de her gadgets er afhængige af, selve skyen.

Engang var det en banebrydende teknologi, men i dag er skyen mainstream både for forbrugere og virksomheder. Bare se dig omkring på det stærkt konkurrenceprægede og kommercialiserede marked for cloud-tjenester. De fleste af de britiske organisationer har nu vedtaget en eller anden form for cloud-strategi i kølvandet på udviklingen af ​​brugervenlige tjenester og efterspørgslen efter nyttige og abonnementsbaserede it-brugermodeller.

Hos KYOCERA er vi også hoppet med på vognen, og vi har fornyet vores teknologi for at få gavn af de cloud-baserede it-løsninger, der giver garanti for sikkerhed, effektivitet og ydeevne under behandlingen af dokumenter og data. Hold øje med fremtidige udmeldinger om vores cloud-strategi, mens vi gør klar til at sende et spændende nyt kundetilbud for 2018 på markedet.

Skyen er en afgørende katalysator for IoT (Internet of Things), som efter vores overbevisning er den datateknologi, der hurtigst bliver brugbar på nuværende tidspunkt. Årsagen til det er, at organisationer ønsker at være mere omstillingsparate og indsamle data og kriterier, der gør dem i stand til at innovere hurtigere og dermed potentielt overhale konkurrenterne. Det at indsamle og knuse relevante data og informationer er den billigste og hurtigste måde at gøre det på.

Netværket/miljøet er et centralt element i IoT, og vi ser nu udviklingen af ​​nye funktioner, der forener miljøet med eksempelvis mulighed for filgendannelse samt muligheden for at gøre dokumenter tilgængelige for alle uanset placering. Mobilitet er den afgørende faktor her, og det samme er evnen til nemt at blive forbundet til ikke blot netværksserveren, men også til den fulde database på Document Management-serveren. Dette kunne for eksempel gøres lettere med en app på printeren eller på din telefon.

Men hvad nu hvis din printer blev ”synsk” og udviklede evnen til at gøre det, du ønsker, uden at du selv vidste præcis, hvad det er, du vil have den til.  Det er det, som kunstig intelligens (AI) er indstillet til at skabe i vores branche, og innovation er nøglen til at drive det videre.

Måske vil vores branche blive genopfundet af AI i løbet af de næste fem år. Læs hele artiklen om dette emne på raconteur.net.

Lad os sige, at du gerne vil finde et dokument på computeren; først skal du vide, hvor det ligger, eller finde det ved at skrive søgeord i en søgemaskine. Det behøver du ikke med kunstig intelligens. Forestil dig, at du har set et diagram med fem farvede cirkler, der går ind over hinanden. Så siger du bare højt til AI-maskinen, hvad det er, du har set. Den ved, hvad du mener, med en bred fejlmargin og finder det frem. Det sparer meget tid.

Der går ikke lang tid, ​​før vi ser en printer med indbygget ansigtsgenkendelse. Gå hen til printeren, så den ser dig. Så vil din personlige profil blive indlæst. Relevante dokumenter og udskriftsjob vil blive indlæst, så du kan styre, hvad der skal ske med dem. Revolutionerende? I første omgang, ja. Men snart vil alle kræve det som standard.

Eller hvad med en AI-brugerflade, der finder de dokumenter frem, som du og dine kolleger lige refererer til, mens I chatter online? Du kunne også ligge på stranden på Barbados og chatte med en potentiel kunde over internettet og nævne en rapport, hvorpå AI ville finde linket frem, fordi rapporten ligger i skyen. Du skal bare klikke ”godkend”, og så ville linket blive sendt.

Noget andet, vi også skal forberede os på, er talende dokumenter. Det kan potentielt vende op og ned på vores personlige produktivitet. Forestil dig at bede din AI om at læse ”konklusionen i Rapport A” op og lytte, mens en veltalende stemme læser den relevante tekst op.

Vi bruger vores liv på at arbejde med dokumenter. AI kan gøre søgningen, anvendelsen og delingen af dokumenter så meget lettere, og i KYOCERA Document Solutions Danmark arbejder vi på at lancere sådanne banebrydende opfindelser. Vi ønsker at leve i en verden, hvor AI er en naturlig del af vores branche, og vi kan ikke vente med at realisere det. Kan du heller ikke?

Scroll to top