Please enter your username or email. We’ll send you an email with instructions on how to reset your password. If you have forgotten your username, did not receive the email to reset your password or need help, contact our support team.
Hvis du har skrevet en korrekt e-mail i vores database, svarer vi indenfor...
You can request a new account by submitting your details to your local sales centre. Upon approval, we will email you a temporary password.
At present, registered users are restricted to Partners and Employees of Kyocera Document Solutions. Please note that your local legacy Extranet are still available and accessible to you via the button below.
Mange virksomhedsejere er lammede af frygt, når de overvejer de digitale transformationer, de skal foretage. Tanken om tsunamien af data, der regner ned og skaber kaos, får dem til at klamre sig til forældede processer i stedet for at omfavne fremtiden. Men der er ingen grund til at være bange. Virksomheder kan tage kontrol i den digitale tidsalder, hvis de udvikler en klar virksomhedsmobilitetsstrategi for at tillade deres medarbejdere at arbejde på farten. Der er masser af tekniske værktøjer, der kan hjælpe, men den vigtigste faktor er en ændring i tankegang. Det meste af den dybt rodfæstede modstand mod forandring i virksomheder har sociologiske snarere end teknologiske rødder.
En effektiv virksomhedsmobilitetsstrategi kræver strategisk tænkning fra starten. Det er ingen nytte at indføre iPads for alle, medmindre der er sund forretningsmening bag det. Der er to vigtige spørgsmål at stille: Hvordan vil mobilstrategien hjælpe medarbejderne med at forbedre deres spil? Hvordan vil det skabe nye forretningsmuligheder ved at engagere kunder? Når man sætter målene som svar på disse spørgsmål, bør virksomheder ikke se mere end et par år frem. I den gamle, præ-mobile verden var femårige strategiske planer normen. Men navnet på spillet nu er agilitet, hvilket kræver hurtig reaktion på en hurtigt bevægende mobil verden.
“There is no need for businesses to be afraid of the future.“
At gennemføre en digital transformation for at høste fordelene ved virksomhedsmobilitet kan være en skræmmende opgave, men det kan være lettere end mange forventer. Med klar planlægning og strategi kan enhver virksomhed øge virksomhedsmobiliteten for at udvide deres virksomhed til det 21. århundrede uden enorme investeringer.
Virksomheder skal overveje, hvilke teknologier der vil forbedre ydeevnen, enten ved at gøre livet lettere for kunderne eller ved at forbedre produktiviteten hos personalet. En bank kan for eksempel beslutte, at en mobilapp, der giver kunder mulighed for at indløse checks eksternt, vil spare dem for tidsspildende ture og samtidig frigøre tid for medarbejdere i filialer. Et autoforsikringsselskab kan vælge at indføre en mobilapp, der giver kunder mulighed for at rapportere uheld på stedet. Det er vigtigt at beslutte, hvem der skal træffe disse afgørende beslutninger om virksomhedsmobilitet.
Det er sjældent en god idé for IT-afdelinger at træffe dem i isolation, fordi de sandsynligvis ikke har den nødvendige overordnede strategiske vision. En god mulighed er at etablere et Enterprise Mobility Centre of Excellence til at sidde mellem IT-afdelingen og virksomheden. Det ville have repræsentanter fra alle områder af organisationen, herunder menneskelige ressourcer, marketing og juridisk. Fordelen ville være at undgå den fragmenterede, siloerede karakter af mange virksomhedsbeslutninger omkring mobilitet. Ideelt set bør det tage et holistisk syn på mobilitet og opstille politikker i alles bedste interesse.
En af de vigtige beslutninger for Mobility Centre of Excellence er, om man skal udvikle en native app eller et mobilsted. Hver løsning har sine fordele og ulemper. Mobilsteder er nemme at opbygge og kræver ikke downloads, hvilket betyder, at de vises for tilfældige besøgende, men de er mindre attraktive for regelmæssige brugere og bliver mørke, når der er dårlig internetdækning. Native apps plejer at være foretrukket af faste kunder og er tilgængelige offline, men de skal installeres og er bundet til specifikke enheder. Hvis en virksomhed vælger at opbygge en native app, skal de regelmæssigt opdatere den med innovative, nye twists. I den hurtigt bevægende mobile verden forventer kunder ikke mindre. I sidste ende er beslutningen om at opbygge et mobilsted eller en native app en beslutning for den enkelte virksomhed. Den løsning, der skaber mest agilitet, er normalt vejen at gå.
For de fleste virksomheder er det en god idé at tillade Application Programming Interfaces (API'er) at give mobile brugere adgang til back-end-databaser gennem deres front-end-mobilapplikationer. API'er er vinduer ind i applikationer, hvilket betyder, at de kan give kunderne stor magt i hånden. Men virksomheder bør være opmærksomme. Det, der gør API'er så værdifulde, er det, der gør dem til en sikkerhedsrisiko. Hackere kan bruge dem til at bryde ind i servere. Det er ikke nok at holde sig til konventionelle sikkerhedsmetoder. Hele sikkerhedsstrategien vil kræve en genovervejelse, hvis en virksomhed skal få mest muligt ud af API'er. Det er essentielt at sikre back-end-integrationen og transaktionerne mellem klient og servere.
En mobilitetsstrategi skal være i centrum for en virksomheds digitale transformation. Men installation af et dokumentstyringssystem (DMS), der lagrer og henter både papir- og elektroniske dokumenter, er næsten lige så vigtigt. Gammeldags manuelle processer vil simpelthen ikke gøre det i dagens verden. Ikke alene vil en softwarebaseret styringsløsning reducere behovet for fysisk lagerplads, men det vil også reducere tiden brugt på at hente dokumenter.
En PWC-undersøgelse antyder, at organisationer mister 7,5 % af alle dokumenter, og at professionelle bruger en tiendedel af deres tid på at læse information og op til en halv på at lede efter den. Afhængigt af løsningen kan et DMS hente filer på få sekunder ved hjælp af en sætning eller et enkelt ord. Andre fordele omfatter lettere samarbejde med kolleger og andre virksomheder samt muligheden for at sikkerhedskopiere papirbaserede dokumenter i tilfælde af brand eller andre katastrofer.
De fleste virksomheder er klar over behovet for at integrere digitale løsninger. Den seneste AIIM-brancheundersøgelse viser, at fire ud af fem virksomheder siger, at digital transformation er vigtig eller meget vigtig for dem, og at mere end halvdelen mener, at de står over for alvorlig disruption i løbet af de næste par år. Alligevel mener kun én ud af fem, at de allerede har eller er tæt på at få alle de rigtige strategier på plads. Enhver virksomhed er nu en teknologiorganisation, uanset hvilken branche de arbejder i. En veldefineret mobilstrategi bør være hjørnestenen i en virksomheds digitale transformation. IT vil lede dem til at træffe de rigtige beslutninger om teknologi, og i sidste ende vil de blive en mere agil virksomhed.
Organisationer står til at opnå betydelige gevinster ved at gøre mobil arbejde til en mulighed for deres professionelle.